אפיון אתרים, מה זה אומר?
בעלים של עסק? אתם וודאי מודעים לעובדה כי אם אינכם נמצאים בדיגיטל משמע אתם לא קיימים נכון? מקווים שלא חידשנו לכם דבר אלא רק חידדנו. בימינו, עידן הדיגיטל תופס נפח גדול יותר ויותר בחיינו.
יהיו אנשים שלפני כל פעולה/ החלטה התייעצו עם ד"ר גוגל.
ועל כן אם אתם מעוניינים לספק שירותים לבין אם אתם מוכרים מוצרים, זירת האינטרנט היא בין החשובות אם לא החשובה ביותר.
עוד ניתן לומר כי תקופת הקורונה חיזקה את הנאמר לעיל, יותר ויותר בתי עסק נאלצו לסגור את החנויות ועברו לחנויות אינטרנטיות ו/או סיפקו את שירותיהם בגבול הניתן דרך הרשתות החברתיות או האתרים הדיגיטליים.
בניית אתר תדמית לעסקים
ממש כמונו, בני האדם, כך גם העסקים שלנו מוערכים על פי הנראות, השירות והאיכות. על כן, הרושם הראשוני של מבקרי החנות בין אם פיזית ובין אם דיגיטלית, הוא חשוב מאוד.
כיום, תוכלו למצוא חברות רבות שיציעו לכם את שירותיהם בתחום בניית האתר בין אם תדמית או חנות, מיד נבין את ההבדלים. אתר דמית- מעין "כרטיס ביקור".
בדרך כלל יכלול אודות על החברה, הצגת צוות העובדים, פעילות החברה וטפסי יצירת קשר. לעומת זאת, אתר חנות יציג בקצרה יותר את אודות החברה ולעיתים אף לא יכלול את הצגת אנשי הצוות, יתרכז ברובו במכירת המוצרים עצמם עם עמודי הסבר על כל מוצר ועגלת קניות.
אפיון אתר אינטרנט
אחרי שהבנתם בשביל מה צריך בכלל אתר אינטרנט לעסק שלכם, נתחיל בתהליך. כחלק מהשלבים הראשונים של בניית האתר, תצטרכו לשבת, לחשוב ולהחליט על איזו אסטרטגיית שיווק אתם רוצים " ללכת". כאשר אתם יושבים וחושבים כיצד להתחיל את התהליך, אנו ממליצים לכם לקחת דף נייר ועט ולרשום נקודות.
לאחר מכן יגיע שלב אפיון האתר. מה זה אומר? המשיכו לקרוא.
אפיון האתר יהווה מעין מצפן לאסטרטגיה השיווקית של החברה ויכוון את איש השיווק צעד אחר צעד. תחילה, ערכו חקר שוק, מחקר מתחרים ותנתחו את תפקוד החברה עצמה כך למעשה תגיעו לתהליך מנקודת התחלה גבוהה יותר ותוכלו להבין טוב יותר את היעדים, הצרכים ומטרות החברה.
מאמרים נוספים:
אופטימיזציה לאתר:
אופטימיזציה לאתר כוללת מגוון אסטרטגיות שמטרתן לשפר את הביצועים וחווית המשתמש של אתר אינטרנט. זה חיוני למשיכת ושימור מבקרים, שיפור דירוג מנועי החיפוש והגדלת שיעורי ההמרה. ננסה להתעמק גם בפאן הזה בהיבטים של אפיון האתר, עיצוב אתרים, ממשק משתמש (UI), חווית משתמש (UX) ופיתוח אתרים, ונספק לכם סקירה מקיפה של האופן שבו אלמנטים אלו תורמים לאתר מותאם היטב.
- אפיון האתר: אפיון האתר הוא השלב הראשוני והמכריע בתהליך אופטימיזציית האתר. זה כולל ניתוח ותיעוד יסודיים של התנאים והביצועים הקיימים של אתר אינטרנט כדי לזהות אזורים לשיפור. אפיון אתר אינטרנט כרוך בהערכת ארכיטקטורת האתר (היררכייה לגוגל ולמשתמש הסופי), הרלוונטיות של התוכן והטכנולוגיה המשמשת, המתועדת לרוב באופן מקיף במסמך אפיון האתר. מסמך זה משמש כתוכנית המתארת את מצבו הנוכחי של האתר, לרבות המבנה שלו, התוכן, הניווט וכל בעיה טכנית שלו. לדוגמה, אפיון אתר עבור אתר מסחר אלקטרוני עשוי לפרט את זמני טעינת הדפים, היענות של אלמנטים עיצוביים ויעילות פונקציונליות החיפוש באתר.
- עיצוב אתרים: עיצוב אתרים ממלא תפקיד מרכזי באופטימיזציה של אתרים מכיוון שהוא משפיע על אופן האינטראקציה של המשתמשים עם האתר. זה כרוך ביצירת אתר מושך ופונקציונלי ויזואלית המציע חווית משתמש חלקה. עיצוב ממשק משתמש (UI) מתמקד בהיבטים האסתטיים והטכניים של ממשק האתר. זה מכסה את הפריסה, ערכות הצבע, סגנונות הכפתורים, הטיפוגרפיה והתמונות. המטרה היא ליצור אתר שהוא מושך מבחינה ויזואלית וגם אינטואיטיבי עבור המשתמשים לנווט בו. עיצוב UX (User Experience) עוסק בתחושה הכללית של החוויה. עיצוב UX יעיל מבטיח שהאתר קל לשימוש ועונה על צרכי המשתמש ביעילות. UX מעוצב היטב יכול להוביל למעורבות גבוהה יותר, להגברת האמון ולשיפור נאמנות המותג.
- בניית אתרים: בניית אתרים כוללת את שלב הקידוד והפיתוח של תהליך אופטימיזציית האתר. זה מתרגם את עיצוב ה-UI/UX לאתר פונקציונלי לחלוטין. תהליך הפיתוח צריך להתמקד ביצירת אתר אינטרנט שנטען במהירות, מאובטח וניתן להרחבה כדי להתאים לצמיחה או שינויים עתידיים. המפתחים חייבים גם לוודא שהאתר רספונסיבי, כלומר הוא עובד היטב במגוון מכשירים וגדלי מסך.
- טכניקות אופטימיזציה: ודאו שהאתר מותאם לנייד ומתאים בצורה חלקה לגדלים וכיוונים שונים של מסך, שפרו את מהירות האתר על ידי אופטימיזציה של תמונות, צמצום קובצי CSS ו-JavaScript, ומינוף מטמון דפדפן., במידה ותבצעו קידום אורגני בעתיד לאתר יישמו אסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש והתייעצו עם חברה לקידום אתרים כדי לשפר את הנראות והדירוגים בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP). זה כולל שימוש נכון במילות מפתח לאחר מחקר מילות מפתח מעמיק, יצירת תוכן איכותי ואופטימיזציה של מטא תגיות.
- מצביעים ברגליים: שלבו מנגנוני משוב באמצעות שאלונים או טפסי משוב כדי לאסוף תובנות ישירות מהמשתמשים, כדי לעזור לחדד עוד יותר את ממשק המשתמש/המשתמשת, לבסוף מה שחשוב הוא מה הגולשים והלקוחות שלכם חושבים עליכם.
- בדיקת A/B: בדקו באופן קבוע גרסאות שונות של דפי אינטרנט כדי לקבוע אילו אלמנטים מניבים את הביצועים הטובים ביותר מבחינת מעורבות המשתמש ושיעורי ההמרות.
אופטימיזציה של אתרים היא תהליך מתמשך הכולל הבנה עמוקה של עיצוב אתרים, ממשק משתמש/UX ועקרונות פיתוח אתרים. על ידי אפיון האתר בצורה יעילה ומתמשכת על עיצוב ופונקציונליות בהתבסס על נתוני משתמשים ומשוב, עסקים יכולים לשפר משמעותית את הנוכחות והביצועים המקוונים שלהם. אתר מותאם היטב לא רק מספק חווית משתמש מעולה אלא גם תומך ביעדי האתר, בין אם זה הגדלת תנועה, שיפור המרות או שיפור שביעות רצון הלקוחות.
שאלון אפיון אתר
כחברה לבניית אתרים, יצירת שאלון אפיון מקיף חיונית להבנת צרכי הלקוח וציפיותיו. סוג זה של שאלון, הוא שאלון אפיון אתרים, ממלא תפקיד מכריע בהתאמת העיצוב והפונקציונליות של אתר אינטרנט כדי לעמוד ביעדים עסקיים ספציפיים ובדרישות המשתמש. הנה איך שאלון כזה עשוי להיות מוצג ללקוח שנכנס לתהליך של בניית אתר אינטרנט:
כאשר אנו יוצאים למסע המרגש של פיתוח האתר החדש, אנו שואפים להתאים אותו במיוחד לצרכים העסקיים של הלקוח שלנו ולציפיות של קהל היעד שלו. כדי להשיג זאת, אנו מבקשים מלקוחות שלנו לענות על השאלות הבאות. התגובות של הלקוח ינהלו את תהליך העיצוב והפיתוח, ויבטיחו שאנו נספק ללקוח שלנו אתר אינטרנט המייצג באמת את המותג שלו ועומד ביעדים האסטרטגיים שלו.
- מהי המטרה העיקרית של האתר החדש?
הבנת המטרה העיקרית של האתר עוזרת לנו למקד את מאמצי העיצוב והפונקציונליות שלנו כדי לתמוך ביעד זה, בין אם זה לייצר מכירות, לספק מידע או להציע תמיכת לקוחות. - מי קהל היעד?
הידיעה למי מיועד האתר מאפשרת לנו ליצור אסטרטגיית עיצוב ותוכן הפונה ישירות להעדפות ולהתנהגויות של הקהל של הלקוחות שלנו. - אילו תכונות הן חובה באתר החדש?
שאלה זו עוזרת לנו לתעדף פונקציונליות במהלך שלב הפיתוח כדי להבטיח שכל התכונות הקריטיות משולבות מההתחלה. - האם יש העדפות צבע או הנחיות קיימות של המותג שעלינו לפעול לפיהן?
התאמת עיצוב האתר לזהות החזותית של המותג שלכם מחזקת את זיהוי המותג ומשפרת את המראה המקצועי של האתר. - האם אתה יכול לספק דוגמאות לאתרים שאתה מעריץ, ומה אתה במיוחד אוהב בהם?
ניתוח שאלות לגבי העדפות עיצוב נותן לנו תובנות חשובות לגבי הטעם האסתטי שלך ואילו אלמנטים עשויים לעבוד טוב עבור האתר שלך.
מהו ציר הזמן הצפוי להשקת האתר החדש?
קביעת ציר זמן עוזרת לנו לנהל את הפרויקט ביעילות ולהגדיר אבני דרך וציפיות מציאותיות. - האם אתה מתכנן למכור מוצרים או שירותים ישירות מהאתר?
אם האתר דורש יכולות מסחר אלקטרוני, ידיעה זו בשלב מוקדם היא חיונית לבחירת הכלים והתצורות הנכונות. - האם יהיה בצורך בבלוג או מדור חדשות באתר?
זה עוזר לנו לתכנן מערכות ניהול תוכן ועיצוב פריסות שמתאימות לעדכוני תוכן שוטפים.
מי יספק את התוכן לאתר (טקסט, תמונות וכו')?
הבנה של מי אחראי ליצירת תוכן מבטיחה שכל החומרים הדרושים מוכנים לשילוב ועוזרת במניעת עיכובים וגם לתמחור הסופי של האתר.
מה התקציב שלך לפרויקט האתר?
הכרת התקציב מאפשרת לנו להמליץ על פתרונות שישימים כלכלית ומבטיחה שהיקף הפרויקט תואם את הציפיות הפיננסיות.
התגובות של הלקוח חיוניות כדי לספק אתר אינטרנט שיראה נהדר וגם יהיה בעל ביצועים מצוינים ועומד ביעדים העסקיים.
שאלון אפיון לקוחות זה הוא כלי רב ערך עבור הצוות שלנו והן עבור לקוחותינו. זה מבטיח שכל היבט של פיתוח האתר מותאם לאסטרטגיה העסקית של הלקוח, צרכי הקהל והעדפות האסתטיות, מה שמוביל לנוכחות אינטרנט ממוקדת ומוצלחת יותר. כל שאלה מעוצבת כדי לחלץ תובנות ספציפיות המנחות את שלבי התכנון האסטרטגי והביצוע של פיתוח אתרים, מה שהופך את התהליך כולו ליעילה יותר ומותאם לצרכי הלקוח.
כחלק מהמחקר שתערכו תצטרכו להביט "פנימה" אל החברה ואל מחוצה לה. כאשר תביטו אל תוך העסק תצטרכו להבין בין היתר את מטרת הפעילות של בית העסק, באיזה ענף החברה פועלת ומה חזונו.
כאשר "תצאו" מחוץ לארגון, תצטרכו לשים דגש על המתחרים באותו התחום, תחליטו מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם וכנגזרת מכך תוכלו להסיק באיזו שפה הכי נכון לפנות לאותו קהל היעד שבחרתם.
בנוסף תצטרכו להחליט מה הם היתרונות לעומת החסרונות של החברה (חלק מניתוח SWOT). לאחר שתסיימו את השלב הנוכחי, תוכלו להגדיר את היעדים והמטרות של החברה ובהתאם לכך לבחור את האופי, העיצוב והשפה באתר האינטרנט שלכם.
כעת, תוכלו לפנות ולכתוב את אפיון האתר שלכם. בדרך כלל הסעיפים יהיו קבועים ועל פיהם האפיון ייכתב וייקבע. בשלב הראשון תצטרכו לקבוע את היעדים והמטרות (תולו לגזור אותם מהמחקר שערכתם) ובאותה נשימה תזכרו ששיווק טוב חייב להיות מדיד ועל כן תחליטו על סמך אילו מדדים תימדד ההצלחה (או הכישלון).
לאחר מכן, חישבו כיצד תרצו שהאתר שלכם ייראה, תפרטו הכל, מרמת מספור הדפים והכותרות ועד לחקר מילות מפתח. בנוסף, תקבעו אילו תכנים יהיו בנקודות המרכזיות של האתר. נוסיף ונאמר כי זה בדיוק השלב בו תצטרכו לחשוב מחוץ לקופסא ולהחליט אילו מסרים שיווקיים יהיו כמשפטי מפתח באתר.
כעת, ערכו מחקר מילות מפתח. תתמצתו את כל הדברים הטכניים שתצטרכו כמו היכן תאחסנו את האתר, בדקו דומיינים פנויים וכו.. סיימתם את כל מה שכתבתנו? עכשיו הגיע השלב של קידומו של האתר, נמחיש זאת בעזרת משל קצר… אם תבנו קניון יפה, גדול ומושקע המאכלס בתוכו את כל המותגים הכי גדולים בעולם, תוציאו פרסומים שיש מבצעים מיוחדים למבקרי הקניון, אבל- אין שביל גישה אליו.
משמע, לא משנה כמה גדול יפה יוקרתי וזול הקניון יהיה, כל עוד אין שביל גישה אליו, סביר להניח שהוא לא יזכה בבואת המבקרים. זו היא מטרת השיווק הדיגיטלי, לגרום לכמה שיותר אנשים מתוך קהל היעד שהגדרתם לפני כן, יגיעו אל האתר שלכם במטרה לגרום לכמה שיותר המרות.
חברה לבניית אתרים
אם תחפשו במנועי החיפוש את צמד המילים "בניית אתר" תיווכחו לדעת כי ישנן המון חברות לקידום אתרים המציעות שירותי בניית אתר. אליהם מצטרפים גם הבונים הפרטיים. לפני שתבחרו את האדם הנכון לעשות את עבודתו אנו ממליצים לבדוק ולבחון גם את העבודות הקודמות שלו/ של החברה. תוודאו שהחברה תספק גם שירותי תחזוקה לאתר. תבקשו לראות דוגמאות ותיקי עבודות. לעיתים אותם בוני אתרים יציעו גם אפשרויות קידום.
תבדקו טוב את כל האופציות שניתנות לכם ואל תסכימו להצעה הראשונה, ערכו סקר שוק קצר רק לאחר מכן תקבלו את ההחלטה. זכרו- נראות האתר משקפת את נראות העסק לכן אין להקל בזה ראש.