בניית אתר תדמית – הדברים שרציתם לדעת ולה העזתם לשאול, כולל מחירים
כל עסק זקוק לאתר בסיסי ושיווקי שישמש עבורו כמרכז לפעילות מקוונת. בנוסף, בנייה נכונה של האתר מאפשרת למתג את בית העסק ולבדל אותו מהמתחרים. בשביל ליהנות מהיתרונות האלה בלי לחרוג מהתקציב, מאוד חשוב להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ואת היתרונות של וורדפרס על פני בניית אתר בקוד סגור
מתי בונים אתר תדמית ומתי בונים אתר חנות?
יש כמה שיקולים שיכולים להיות רלוונטיים עבור בעלי עסקים שמתלבטים בין בניית חנות אונליין לבין בניית אתר תדמית. קודם כל, עליהם להגדיר את הצרכים והמטרות. בשלב הזה, על בעלי עסקים לשאול את עצמם מה בדיוק הם רוצים להשיג מהאתר: מידע על לקוחות פוטנציאליים או זרוע נוספת לביצוע המכירות?
אם המטרה היא להשיג את המידע, או במילים אחרות את הלידים, יכול להיות שאפשר להסתפק באתר עסק רגיל או אפילו במיניסייט. אם לעומת זאת בונים אתר כדי להשתמש בו לביצוע של מכירות אונליין וישירות מול קהל היעד הרלוונטי, חייבים לבנות אתר חנות. ההבדל מהבחינה הזו בא לידי ביטוי בפעולות שמתאפשרות דרך האתר ולאו דווקא בשאלה כמה הוא עולה.
המחיר של בניית האתר אינו קבוע אלא מושפע בעצמו מפרמטרים שונים. בין אם מדובר על בניית אתר תדמית לבית עסק גדול או קטן, יש להביא בחשבון את מספר העמודים, את התחרות מבחינת הקידום, את תחום הפעילות ועוד. לאחר מכן, ניתן לקבל הצעת מחיר קונקרטית יותר ואף להשוות בין אתרי תדמית לבין חנות דרופ שיפינג יחסית קטנה שגם מופעלת על ידי אדם בודד ולא על ידי צוות שלם.
אלו מוטיבים יש באתר תדמית שאין באתר חנות?
חוץ מאשר המחיר, אפשר להחליט מתי בונים אתר תדמית ומתי בונים אתר חנות לפי המוטיבים הקיימים בכל אחד מהם. כך לדוגמא באתר תדמית הדגש הוא על מוטיבים מוכרים כגון עמוד אודות, דף יצירת קשר ואולי גם דף המלצות מלקוחות מרוצים. לעומת זאת, באתרי חנות המוטיבים הכי קריטיים הם קטלוג המוצרים שמאפשרים הזמנה אונליין והטופס למסירת פרטי אשראי לסליקה ותשלום.
המוטיבים שקיימים אתר תדמית ולא באתר חנות משפיעים גם על הקידום האורגני. עוד לפני שמבצעים קידום אתרים לעורכי דין או קידום אתרים אורגני לבעלי עסקים, חייבים להביא בחשבון את האופן שבו האתר בנוי ואת המאפיינים שלו.
התנאים שנדרשים על מנת לבצע קידום אתרים בגוגל באתר תדמית
בעלי עסקים יכולים לקדם את עצמם באמצעות דף נחיתה מרוכז ותמציתי או באמצעות מיתוג וקידום של האתר כולו. מבחינת ניהול קמפיינים בגוגל בדרך כלל נוח יותר לקדם רק את דף הנחיתה לתקופה מסוימת כי ניתן לעשות את זה בקמפיין של קידום ממומן וזמני, אבל מה שיקבע את המיתוג לאורך זמן הוא דווקא הקידום האורגני והעקבי של האתר עצמו.
מנגד, שמירה על תנאים מסוימים מאפשרת לשפר את הדירוג האורגני של האתר לגמרי חינם ובלי לשלם ישירות לגוגל. התנאים העיקריים הם למשל זמני טעינה קצרים, תעודת אבטחה מעודכנת, אפשרויות ניווט נוחות, תוכן מקורי, קישורים חיצוניים שמפנים לאתר וכן הלאה. כאן אמנם קיים מחיר מסוים מבחינת תחזוקה ותפעול, אבל התוצאה משתלמת.
5 יתרונות של וורדפרס על בניית אתר בקוד סגור
התלבטות בין אתרי תדמית לחנות וירטואלית מגלמת בתוכה עוד דילמה: האם לבנות אתר וודרפדרס או אתר בקוד סגור. כאן רבים מבעלי העסקים שואלים את עצמם רק כמה עולה כל אפשרות והאם בניית חנות וירטואלית בוורדפרס תהיה זולה יותר לעומת בניית אתרים מקצועיים בשיטה אחרת של קוד סגור – אבל הם שוכחים את היתרונות הבאים של הקוד הפתוח:
- שינוי של קוד האתר – היתרון העיקרי של קוד פתוח בכלל ושימוש בפלטפורמת וורדפרס בפרט בא לידי ביטוי בגמישות. בקוד פתוח ניתן לשנות את הקוד של האתר, לפתח תוספים חדשים ולבצע התאמות לבקשת בעלי העסק משלב האפיון ועד התפעול והתחזוקה. כל זה חוסך זמן יקר ערך ומייצר תשתית טובה יותר לבניית אתרי תדמית אפקטיביים.
- התאמה לצרכים מיוחדים – לכל עסק צרכים אחרים וחשוב שהאתר יבטא את זה. באתרי תדמית, עושים את זה הכי מהר, נוח ובקלות עם קוד פתוח. כאשר הקוד פתוח ולא סגור, אפשר למחוק את כל הקטעים שאינם רלוונטיים לתפעול האתר ואף לפנות זיכרון ומשאבי עיבוד מהשרתים שעליהם הוא מאוחסן.
- חיסכון בהוצאות – בדרך כלל יהיה זול יותר לבנות אתרים בקוד פתוח מאשר בקוד סגור. בטווח הארוך, החיסכון הזה יכול לסייע לבעלי אתרי תדמית לפנות מקום בתקציב לקידום האורגני או הממומן.
- אבטחת מידע – באתרי קוד פתוח משחררים מהר יותר עדכונים לאבטחת מידע. זה חשוב לכל סוגי האתרים וקריטי לבעלי עסקים, כי לעיתים קרובות הם לא יכולים לקבל תקן רשמי בלי אבטחה מעודכנת.
- אין תלות בחברה – כל מערכת שמבוססת על קוד סגור מנוהלת על ידי חברה אחת מרכזית. אם החברה מבצעת התאמות ושינויים שלא עולים בקנה אחד עם הצרכים של בעלי אתרי תדמית ועסקים, הם עלולים להיפגע.
מהם טווחי המחירים לבניית אתר תדמית?
העלות של בניית חנות וירטואלית מתחילה ב-8,000 ש"ח ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, לפי מספר הפריטים שיש בקטלוג. לשם השוואה, בשביל לבנות אתר עסק ניתן יהיה להתחיל בטווח מחירים נמוך משמעותית של 2,000-5,000 ש"ח ולעבור לטווח של 5,000-10,000 ש"ח עבור עסק גדול. אם רוצים רק לבנות אתר וורפדרס ולא להזין אליו תוכן, צריך להיערך לעלות ראשונית של 1,200-3,000 ש"ח ולחשב לאחר מכן בנפרד את התוכן, הקידום, העיצוב הגרפי וכן הלאה.
לסיכום, המחיר של בניית אתר עבור העסק תלוי במידה רבה במטרות שמנסים להשיג. אם המטרה היא תדמית ומיתוג בלבד, אפשר להסתפק במיניסייט ואתר רגיל. בכל מקרה אחר שבו משתמשים באתר על מנת למכור את המוצרים ללקוחות, חייבים לבנות אתר מסחר. מלבד שיקולים כלכליים, יש לזכור את היתרונות של קוד פתוח לעומת קוד סגור.